دانشجویان دانشگاه نایروبی اکنون فرصتی برای درخواست بورسیه تحصیلی از 14 دانشگاه در چین دارند.

چین با دانشگاه نایروبی برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان همکاری می کند 

دانشجویان دانشگاه نایروبی اکنون فرصتی برای درخواست بورسیه تحصیلی از 14 دانشگاه در چین دارند. وزارت آموزش در استان هوبی به میزبانی دانشگاه نایروبی و موسسه کنفوسیوس ، نمایشگاهی را برای توجه دانش آموزان در برنامه بورسیه برگزار کرد.

این نمایشگاه با نام نمایشگاه آموزش عالی هوبی، فصل کنیا، در پردیس اصلی UoN در نایروبی برگزار شد.جولیوس اوگنگو، معاون مسئول امور آکادمیک دانشگاه نایروبی از دانشجویان خواست تا از فرصت پیش آمده استفاده نموده و برای بررسی بیشتردرخواست دهند.او گفت: "این مشارکت همچنین برای آنها کمک های مالی ارائه می دهد تا بتوانند به مدت دو یا سه هفته به چین سفر کنند. آنها می توانند نحوه ماندن در چین و فرهنگ چینی را بیاموزند. او گفت که هر دانشجو از سال اول تا مقطع کارشناسی ارشد می تواند برای تحصیل در چین بورسیه تحصیلی دریافت کند.

اوگنگو افزود در حالی که دیگران برای تحصیل در چین بورس تحصیلی دریافت می کنند، برخی می توانند از چین بورس تحصیلی بگیرند اما همچنان در کنیا تحصیل کنند. "ما معمولاً تا 10 بورسیه تحصیلی دریافت می کنیم ولی این بار انتظار داریم بین 140 تا 200 دانشجو از 14 دانشگاه بهره مند شوند. اما کسانی که فرصت سفر به چین را پیدا می کنند ممکن است بسیار بیشتر باشند."

چین با دانشگاه نایروبی برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان همکاری می کند 

اوگنگو گفت که مؤسسه کنفوسیوس بزرگترین مؤسسه در آفریقا است و دروس چینی را به دانش آموزان ارائه می دهد "شما ممکن است مدرک پزشکی یا هنر داشته باشید، اما همچنان می توانید برای یادگیری زبان چینی به موسسه بروید. افرادی از بخش مهاجرت نیز برای یادگیری ماندارین به موسسه مراجعه می کنند."این دومین بار در سال جاری است که مؤسسه کنفوسیوس از دانشگاه‌های چین به این کشور دعوت می‌کند تا با فراگیران UoN تعامل داشته باشند و به آنها بورس تحصیلی اعطا کنند.اوگنگو خاطرنشان کرد که سال گذشته مؤسسه کنفوسیوس چهار بار چنین انجمن هایی را برگزار کرد.

او گفت که این موسسه با حمایت چین ساخته شده است و هدف آن آموزش زبان و فرهنگ آنها به علاقه مندان است.

چین با دانشگاه نایروبی برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان همکاری می کند

جولیوس اوگنگو، معاون معاون مسئول امور آکادمیک دانشگاه نایروبی

این مقام افزود: "با این برنامه، برای کسانی که قصد تحصیل در چین را دارند، ابتدا باید زبان ماندارین یا چینی را یاد بگیرند. برخی از آنها هم زمان در حال فراگیری زبان چینی در حال  تحصیل رشته های آموزشی خودشان نیز می باشند. چنین افردی قرار است معلمی شوند که فرهنگ را هم درک کنند." به گفته اداره آموزش استان هوبی، معاون مدیر کل (ژانگ زینگ پینگ)، بیش از 50 دانش آموز کنیایی در سال 2022 در هوبی تحصیل کردند.

او گفت: "در رابطه با مبادلات، استان ما بورسیه های دولتی استان هوبی را برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده است. این به طور خاص برای پاداش و حمایت از دانش آموزان کشورهایی در "انجمن کمربند و جاده" برای تحصیل در استان ما طراحی شده است."

چین با دانشگاه نایروبی برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان همکاری می کند

هوبی که در مرکز چین واقع شده است دارای 131 موسسه آموزش عالی است.دنیس ایرری که در دانشگاه فناوری ووهان تحصیل کرده بود، دانش آموزان خود را به نمایشگاه آورد.ایرری گفت: "من یک معلم چینی هستم. من از سال 2016 در شش سال گذشته در چین بوده ام. من در رشته مالی تحصیل کردم اما در حال حاضر در حال تدریس زبان چینی هستم. احساس می کنم این فرصتی است که دانش آموزان من باید به دست آورند."او گفت وقتی به چین رفت، ماندارین را بلد نبود. اما به مرور زمان یاد گرفت.ایرری گفت: "اگر برای مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا به آنجا بروید، می توانید آن را به زبان انگلیسی انجام دهید. "ایرری گفت افرادی که برای اولین بار به چین می‌آیند، ابتدا زبان چینی را به مدت یک سال یاد می‌گیرند و سپس به رشته خود در زبان محلی ادامه می‌دهند.ایرری گفت: «به همین دلیل است که بورس تحصیلی برای کسانی که در مؤسسه کنفوسیوس زبان چینی می‌خوانند یک مزیت بزرگ است. آنها قبلاً با این زبان آشنا هستند.

 منبع:

https://www.the-star.co.ke/news/realtime/2023-11-03-china-partners-with-uon-to-give-students-scholarships/

کد خبر 17352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =